1 February 2014

Lank, lank gelede

Ek blaai deur ou foto-albums. Hoe vinnig het die jare nie verbygevlieg nie. Hoe baie water het daar  in die see geloop sedert hierdie heuglike dag! Dit was die jaar 1968 en ek het aan die einde van my driejaar-kursus aan Heidelberg en Pretoria se Onderwyskolleges onderskeidelik, gekom. Ek het 'n onderwysdiploma ontvang en op daardie stadium dalk gedink ek weet alles, min wetende wat alles wag! 


 My trotse ouers en ek, die Juffrou. 

 Hoe heerlik was dit om saam met my Ma op dieselfde personeel te kon wees. Sy was die sekretaresse by Laerskool Du Preez van Wyk in Bronkhorstspruit. Ons staan in die heel agterste ry. Dit was in 1972. Baie van die mense op dié foto is nie meer met ons nie.


Hier was ek 'n groepklas-Juffrou en het vir Graad twee en drie saam skoolgehou. Dit was by Tygerpoort Laerskool, duskant Pretoria. En ja, dit was die hele personeel! Dis hier waar ek en die Juffrou langs my die saal se agterste muur een jaar moes beskilder vir 'n konsert wat sou gebeur. Elke middag vir een hele week lank het ons soos kinders geverf, gespeel en geniet!

Ek dink daar was so 120 kinders op daardie stadium in die skool. Vandag bars dieselfde skool uit sy nate en is daar kwalik parkeerplek vir die ouers wat smiddae hul kinders kom oplaai. Meneer Booyens was toe die hoof en sy vrou die sekretaresse. Sy sit heelvoor regs. Dis by haar wat ek die heerlikste yskastert-resep gekry het. Ek het dit so baie maal gemaak toe my kinders nog in die huis was.  Jy kan gerus ook probeer, so maklik soos... 'n yskastert! En heerlik!
                                                               Piesang-en jellietert
Een gaar tertkors (Fyngedrukte Tennisbeskuitjies met botter gemeng werk die beste!) 
Eertse laag: piesangs
Tweede laag: een blik gekookte kondensmelk (kook  vir een en 'n halwe uur. Deesdae KOOP mens dit!) 
Derde laag; Een pakkie suurlemoenjellie amper gestol, bo-oor alles, bedek piesangs anders word hulle swart. Versier met room en kersies.


Ek tel 39 kinders hier. Ek twyfel of ek dit vandag sou kon behartig...maar toe was dit kinderspeletjies en het ek elke oomblik daarvan geniet! Kyk die lekker kort rompie wat die Juffrou aanhet! Ai, waar is die dae. Op 'n dag vra ek die kinders wat sal hulle eerste inpak as hulle met vakansie sou gaan. Onmiddellik antwoord Koos: "'n Broodmethth Juffrou!" Hulle was arm en 'n sny brood was vir hom lewensnoodsaaklik. Al die ander het dinge soos sonroom, swemklere, branderplanke ens. genoem.

(Sou jy jouself op hierdie foto herken, laat weet my waar jy vandag is asb. ? Julle was almal lieflike kinders! ) 

2 comments:

  1. Kyk net die onskuld in daardie pragtige gesiggie! (wat jy nou nog nie verloor het nie!) Wonderlike herinneringe Liz!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaag, dankie Maree, die onskuld of die gesiggie? Haha!! Ja, dit was omtrent 'n "trip down memory lane!"

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...