6 December 2013

Spitsvondighede.


Ek het hulle van die Skepping vertel, dat God ses dae geneem het om alles te maak en op die sewende dag het Hy gerus.
“Ons moet ook op Sondag rus,” sê ek. “Deesdae is die winkels mos oop op Sondae.”
“Hoekom?” vra enetjie.
“Om geld te maak!” sê ‘n ander een.
“Ja, en geld is nie alles nie!”kom dit uit ‘n derde snipstert se slim bekkie.

***

Ons vertel ‘n storie in die klas: “Eendag was daar.....”begin een en dan gaan die volgende ene aan en die volgende een. Toe dit by André kom, omtrent so tiende in die ry, sê hy ewe slim: “En toe was dit die einde van die storie!”

***

In die groentewinkel is daar tamaties, boontjies, ertjies en spioene. (sampioene)

***

Op die klimraam klim hulle tot hoog bo die aarde en daar van bo af roep Marnelle: “Juffrouou, is dit ‘n skande as die seuns ‘n mens se skilpadjie sien?”

***

“Eendag was daar drie skilpatte...”vertel Janie en ek help reg: “Skilpaaie”
Sy gaan aan: “Skilpaaie....en ook ‘n baba-skilpaai!”

***

Op ‘n ysige, snerpendkoue wintersdag nà ‘n lang vakansie van te veel eet, gee Herman met sy blouselblou oë vir my ‘n heerlike, hartverwarmde kompliment: “Juffrou, Juffrou! Ek weet wat is die mooiste aan Juffrou....Juffrou se lyf!”

***

Ek verduidelik iets op die bord. ‘n Foxterrierhond loop by ons klaskamerdeur verby.
“Totsiens!” sê ek vir hom.
“Jis, Juffrou is cool!” reken Matthew en sy oë blink van bewondering.

***

“Juffrou, hier lê sooooooooooo baie water onder Jan se stoel!”
Dit was toe nie water nie.

***

Ek leer my Graad Eens ‘n skrifpatroon: skuins op en skuins af. “Tik-tak, tik-tak,” sê ek soos ek dit skryf. Die volgende dag trek ek ‘n plooitjiesromp aan. Gert vryf daaroor met sy klein handjie.
“Ek sien juffrou het Juffrou se tik-takromp aan!”

***

“Ek het baie hard gewerk vir hierdie R15 om my wonder-kokith te koop: ek het die badkamer the vloer gewath, ek het die toilet the vloer gewath en ek het die kombuith the vloer gewath!” sê Gert trots.
“Jy ith ‘n man tho na my hart, my thkat!”

***

Ons skool gaan ‘n REVUE opvoer en die Graad Eens is ook deel daarvan.
“Weet Juffrou hoekom ek nie volpunte vir my spelling gekry het nie? Ek het tot in die nag geoefen om in die revue te dans!”
“As jy revue doen, moet jy ‘n lag op jou gesig maak!”
“Ons revuebroeke gaan kortmoubroeke wees!”

***

“Juffrou, Juffrou, ek het my glimlagmente geskeur terwyl ek gomlastiek gedoen het!” roep Daniël uit na ‘n liggaams-oefening periode.

***

Om die kleingoed aan te moedig, stuur ons hulle soms na ander juffrouens om te gaan spog met hul mooi werk. Op ‘n dag vra Louise of sy asseblief maar kan gaan skinder.

***

“Juffrou, ek HAAT alteliek, want ek kan nie hapoop nie!”
“Ag Anél, ek kon ook nooit hardloop nie!” troos ek.
Huppelend gaan sy na haar bank toe en sing: “Juffrou kan nie hapoop nie! Juffrou kan nie hapoop nie!”

***

Neelsie, een oggend, baie opgewonde: “Toe juffrou weggewasgewees het né.....”

***

Riaan vertel op ‘n dag vir my: “My Ma het altyd gesê sy soek ses kinders, maar nou is ek en my sussie klaar te stout, nou sê sy dis VOEL STOP!”

***

“Juffrou, my Ma was ook mos ‘n Juffrou. Ek wens Juffrou wil baie siek word, dan kan my ma in Juffrou se plek kom!”
(Hy was ten minste eerlik en ek het vanselfsprekend nie besonder gevlei gevoel nie. )

***

“Al my pypies is toe!” sê Annelie op ‘n dag. “Ek was by die fisio dat hulle al my slym afkap, maar hulle kry dit nie reg nie!”
Ai tog.

2 comments:

  1. "...en ook ‘n baba-skilpaai!” Ha ha ha! Baie lekker gelees nou Liz!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...